Een collega vroeg een opdracht waarbij de leerlingen een code moeten vinden...
De leerlingen krijgen in deze toepassing een kluis in beeld. Midden op de draaischijf staat een getal, de code die gekraakt moet worden. Om de kluis open te krijgen moeten alle knoppen ingedrukt worden waardoor het getal in het midden deelbaar is. De moeilijkheidsgraad kan ingesteld wordeneenvoudig (getal in het midden tussen 1 en 10), gewoon (tussen 1 en 100) en moeilijk (tussen 1 en 1000) De getallen op de knoppen rondom het codegetal zijn steeds de getallen 1 tot en met 10. Om de kluis open te krijgen moet de leerling op de hendel van de kluis klikken. Alleen als alle knoppen goed staan, gaat de kluis open. Je hebt 3 kansen.
De leerlingen krijgen in deze toepassing een kluis in beeld. Midden op de draaischijf staat een getal, de code die gekraakt moet worden. Om de kluis open te krijgen moeten alle knoppen ingedrukt worden waardoor het getal in het midden deelbaar is. De moeilijkheidsgraad kan ingesteld wordeneenvoudig (getal in het midden tussen 1 en 10), gewoon (tussen 1 en 100) en moeilijk (tussen 1 en 1000) De getallen op de knoppen rondom het codegetal zijn steeds de getallen 1 tot en met 10. Om de kluis open te krijgen moet de leerling op de hendel van de kluis klikken. Alleen als alle knoppen goed staan, gaat de kluis open. Je hebt 3 kansen.