Google Drive heeft een paar leuke vernieuwingen ingevoerd in formulieren. "Forms" of formulieren maken en de gegevens verzamelen in een Google Drive spreadsheet, wordt een stuk makkelijker. In de nieuwe versie van formulieren kan je nu tijdens het bouwen van vragenlijsten en enquêtes samenwerken met anderen. Deze functie zat al lange tijd standaard in de rest van de Google Docs / Drive suite. Daarnaast heeft Google ook een aantal nieuwe functies voor het bewerken toegevoegd aan formulieren.
Formulieren slaan nu automatisch je wijzigingen op en je kan bewerkingen ongedaan maken of opnieuw uitvoeren. Het handigste vind ik de slimme manier om opsommingen en meerkeuzevragen te maken terwijl je kopieert en plakt van het web of uit een document. Een lijst wordt automatisch omgetoverd als individuele antwoorden. Hier zie je hoe dit eruit ziet in de praktijk:
Formulieren slaan nu automatisch je wijzigingen op en je kan bewerkingen ongedaan maken of opnieuw uitvoeren. Het handigste vind ik de slimme manier om opsommingen en meerkeuzevragen te maken terwijl je kopieert en plakt van het web of uit een document. Een lijst wordt automatisch omgetoverd als individuele antwoorden. Hier zie je hoe dit eruit ziet in de praktijk:
Je hebt ook beschikking over meer sneltoetsen om dingen snel gedaan te krijgen in Forms
De rest van de Google Forms blijft nagenoeg gelijk, met een uitzondering: Je kan nu ook een CSV-bestand met uw gegevens downloaden om een meer gedetailleerde analyse en rapportage mogelijk te maken.
Deze update zal langzaam uitrollen in de komende paar dagen. In mijn domeinen is het reeds actief.