Een greep uit de berichten die via Google Reader, via Pocket of andere kanalen in mijn Diigo belandden:
- "In de afgelopen jaren hebben steeds meer scholen het krijtbord vervangen door het digitale bord. Om een werkelijk beeld te krijgen van het aantal leslokalen dat is uitgerust met een digitaal schoolbord maakt de Vier in Balans Monitor (2011) van Kennisnet gebruik van de zogenaamde digi-lokaal ratio. Daaruit blijkt dat het verzadigingsniveau bijna bereikt is. De cijfers tonen aan dat in het basisonderwijs één op de twee leslokalen uitgerust is met een digibord. In het voortgezet onderwijs ligt de verhouding bij één op de zes klaslokalen en in het middelbaar beroepsonderwijs is één op de elf klaslokalen met een digibord uitgerust."
- "Deze website is in de eerste plaats bedoeld als didactisch hulpmiddel, ondersteunend bij het leerproces van de student bij het verwerven van de competenties zingen, luisteren en creativiteit. De melodie van een uitgebreide reeks kinderliedjes wordt traag op piano gespeeld en in een apart venster verschijnt de tekst."
- "Twitter is an excellent app for teachers to communicate about topics of interest and find relevant resources. It has a great search feature built into it, but if you use it en the same manner as Google you might be a little disappointed". via Pocket
- "If you're not an avid follower of #edchat on Twitter, you may be missing out on a great opportunity to learn about some new Web 2.0 tools that are currently being used in classrooms around the world". via Pocket
- One of the things that I really like about QR codes is that they make it very easy to put useful information on your phone or tablet. via Pocket